"Rus səması"nın təhlükəsi: PVO-nun vurduğu Azərbaycan təyyarəsi, "Aeroflot"a kiberhücum və... - SENSASİON DETALLAR

Tanınmış rusiyalı politoloq Sergey Markov "Tsargrad" telekanalında çıxışı zamanı artıq çoxlarının şübhələndiyi, lakin rəsmi səviyyədə təsdiqlənməyən bir faktı açıq şəkildə etiraf edib: 2024-cü il dekabrın 25-də Bakı–Qroznı reysini yerinə yetirən Azərbaycan sərnişin təyyarəsini məhz Rusiya vurub.
KONKRET.az minval.info-ya istinadən xəbər verir ki, "Rusiya ilə Azərbaycan arasında baş verənlərin səbəbi – təyyarədir. Biz o təyyarəni vurduq. Bu, kifayət qədər aydındır. Bu artıq dəqiq bilinir və Azərbaycan da yaxşı bilir ki, Rusiya rəhbərliyi dəqiq olaraq təyyarəni vurduğunu anlayır," – deyə politoloq bildirib. Bu barədə daha əvvəl Minval Politika da yazmışdı.
Hadisə ətrafında hələ də siyasi mübahisələr səngiməsə də, bu faciənin daha dərin və qorxulu tərəfi – hava məkanında sivil insanların təhlükəsizliyidir. Rusiya Hava Hücumundan Müdafiə Qüvvələrinin fəaliyyəti artıq yalnız potensial yox, real təhdidə çevrilib.
"Pantsir" nasaz idi, rabitə yox idi, PVO "təxminlə" atəş açırdı
Hadisə ilə bağlı yayılan təfərrüatlar isə sözün əsl mənasında dəhşət doğurur. Suriyadan gətirilən və Qroznı yaxınlığında döyüş növbətçiliyinə yerləşdirilən "Pantsir" zenit-raket kompleksi texniki cəhətdən nasaz olub, rabitə sistemi isə ya zəif, ya da ümumiyyətlə olmayıb. "Kover" planı çərçivəsində rus PVO-su, sadəcə olaraq, "gözə görünən hərəkətə" reaksiya verib. Nəticədə ilk qurban Azərbaycan sərnişin təyyarəsi olub. Amma sabah bu rolu istənilən başqa ölkənin — hətta Rusiyanın özünün — hava gəmisi oynaya bilər.
Rusiya səması – artan təhlükə zonası
Hadisədən sonra Rusiya hökumətinin dərhal araşdırma aparmalı, məsul şəxsləri cəzalandırmalı və sistemdə ciddi dəyişikliklər etməli olduğu gözlənilsə də, reallıqda nə effektiv istintaq aparılır, nə də HHMQ sistemində şəffaflıq yaranır. Əksinə, məsələ ört-basdır edilir, təqsirkarlar qorunur. Ekspertlər xəbərdarlıq edirlər ki, "Kover" planı artıq təkcə Qroznıda deyil, Moskva, Sankt-Peterburq, Kazan və digər böyük şəhərlərin hava limanlarında da mütəmadi şəkildə tətbiq edilir. Bu isə o deməkdir ki, istənilən anda növbəti sivil təyyarə hədəf ola bilər.
"Aeroflot"a kiberhücum və Rusiya aviasiyasının dağılması
Sergey Markovun açıqlamaları elə bir vaxta təsadüf edir ki, Rusiya aviasiyası "Aeroflot"a qarşı kiberhücumdan sonra özünə gəlməyə çalışır. Sosial şəbəkələrdə sərnişinlərin ləğv olunan və ya gecikdirilən reyslərdən şikayətləri artır. Şirkətin kompüter sistemində yaranmış texniki problem, demək olar ki, bütün iş proseslərini iflic edib. Rəsmi məlumata görə, kiberhücumun uğur qazanmasının səbəbi yüksək vəzifəli şəxslərin 2022-ci ildən bəri parolları dəyişməməsi olub.
Ekspertlər isə daha dərin bir problemi qabardır: Ukrayna ilə müharibə başlayandan sonra Rusiya aviasiyası ciddi kadr çatışmazlığı yaşayır. Təcrübəli pilotlar və texniki heyət ya mobilizasiya olunaraq cəbhəyə göndərilib, ya da ölkədən gedib. Onların yerini ya təqaüdçülər, ya da yeni təlim keçmiş, təcrübəsiz gənclər tutur.
Təyyarələr – "qanunsuz saxlanılan" və təhlükəli
Bundan əlavə, Rusiyanın 2022-ci ildə qərb şirkətlərindən lizinqə götürdüyü təyyarələri geri qaytarmaması beynəlxalq aləmdə "mülki aviasiya tarixində ən böyük oğurluq" kimi qiymətləndirilmişdi. Lakin bu qərarın nəticəsi olaraq həmin təyyarələrin servis və texniki təminatı mümkün deyil. Qanuni ehtiyat hissələri yoxdur, "qara bazar"dan alınan saxta hissələrlə işləməyə məcbur qalırlar. Bu isə rus aviaparkını tədricən İranın səviyyəsinə salır — orada da onilliklər əvvəl alınmış təyyarələr hələ də uçur, amma qəza və insident sayı gizlədilə bilmir.
Keçmiş faciələr və qara tarix
Rusiyanın aviasiya problemləri təkcə son dövrlə məhdudlaşmır. 1994-cü ildə baş verən SU593 qəzasında kapitan şturvalı 15 yaşlı oğluna vermişdi. 2008-ci ildə Permdə baş verən SU821 qəzasının səbəbi isə sərxoş pilot olmuşdu. Bunlar yalnız mediaya çıxmış, ən məşhur nümunələrdir. Onlarla başqa avia-insidentin isə ya üstü örtülür, ya da statistikaya salınmır.
Nəticə: Rusiyanın hava məkanından uzaq durmaq lazımdır
Bir çox beynəlxalq şirkətlər artıq illərdir öz əməkdaşlarına Rusiya daxilində belə uçuşlar üçün yerli aviaşirkətlərdən deyil, "üçüncü ölkə"lər üzərindən tranzit marşrutlardan istifadə etməyi tövsiyə edir. Bu, rus təyyarələrinin texniki durumuna və ekipaj intizamına qarşı ehtiyat tədbiridir. Amma bu tədbirlər PVO təhlükəsini azaltmır.
Bütün bu faktorları nəzərə alaraq, ekspertlər bildirirlər ki, Rusiya səması sivil aviasiya üçün "yüksək risk zonası"na çevrilib. Həm texniki nasazlıqlar, həm insan faktoru, həm də PVO-nun "qeyri-proqnozlaşdırıla bilən" fəaliyyəti bu məkanı bütün dünya üçün təhlükəli edir.
Natiq Səlim,
KONKRET.az

Siyasi     Baxılıb: 43   Tarix: 31 iyul 2025
f Paylaş

Xidmetler [newsid: 0-123300]

Oxşar xəbərlər

İranın İsraili iflic edə biləcək gizli silah planı ifşa olundu – Nüvə proqramına ağır zərbə

İranla İsrail arasında son hərbi qarşıdurma yalnız bir əməliyyat deyil, həm də Yaxın Şərqin yaxın gələcəyini müəyyənləşdirəcək geosiyasi dönüş nöqtəsinə çevrilib. "The Washington Post"un tanınmış şərhçisi Devi

Zelenski hakimiyyətdən gedir – Prezident o olacaq

Rusiya Xarici Kəşfiyyat Xidmətinin məlumatına görə, ABŞ və Britaniya nümayəndələri yaxın günlərdə Alp dağlarında Ukrayna Prezident Ofisinin rəhbəri Andrey Yermak, Ukrayna Müdafiə Nazirliyinin Baş Kəşfiyyat İdarəsinin (HUR

Rubio: Vens 2028-ci ildə ABŞ prezidenti postuna namizəd ola bilər

ABŞ-ın vitse-prezidenti Cey Di Vens 2028-ci ildə keçiriləcək prezident seçkilərində dövlət başçısı postuna namizəd ola bilər. APA-ya istinadən xəbər verir ki, bu fikri ABŞ-ın dövlət katibi Marko Rubio Fox News telekanalın

Dövlət başçısı Nizamnamədə dəyişiklik etdi: 3 müavin olacaq

Xankəndi şəhərində, Ağdərə və Xocalı rayonlarında Bərpa, Tikinti və İdarəetmə Xidmətinin İcraçı direktorunun 3 müavini olacaq. Bu, Prezident İlham Əliyevin imzaladığı Fərmanla Xankəndi şəhərində, Ağdərə və Xocalı rayonlarınd

Hikmət Hacıyev: Ermənistanla Azərbaycan arasında hərbi qarşıdurma və ya eskalasiya gündəmdə deyil

Ermənistanla Azərbaycan arasında hərbi qarşıdurma və ya eskalasiya gündəmdə deyil. xəbər verir ki, bunu Azərbaycan Prezidentinin köməkçisi - Prezident Administrasiyasının xarici siyasət məsələləri şöbəsinin müdiri Hikmə

SON DƏQİQƏ: Bakı və İrəvan arasında bu tarixdə sülh imzalanacaq

"Ermənistanda gələn ilin əvvəlində növbədənkənar parlament seçkilərindən sonra Azərbaycanla sülh müqaviləsinin imzalanması mümkündür. Hazırda baş nazir Nikol Paşinyan seçkilər öncəsi həm müxalifətə, həm də kilsəyə qarş

Ermənistan Prezidenti: "Zəngəzur dəhlizi ölkə üçün inkişaf qapısı ola bilər"

Ermənistan Prezidenti Vaaqn Xaçaturyan Zəngəzur dəhlizinin Ermənistan üçün əhəmiyyətindən danışıb. xəbər verir ki, Erməni KİV-lərinin yaydığı məlumata görə, prezident bildirib ki, 43 kilometrlik Sünik yolunun açılması ölk

Sahibə Qafarova Braziliya Deputatlar Palatasının sədri ilə görüşüb

Milli Məclisin sədri Sahibə Qafarova İsveçrəyə işgüzar səfəri çərçivəsində Cenevrə şəhərində Braziliya Deputatlar Palatasının sədri Huqo Motta ilə görüşüb. xəbər verir ki, görüşdə ölkələr arasında coğrafi uzaqlığa baxmayaraq

Səudiyyə Ərəbistanının kralı və vəliəhdi Azərbaycana dəvət ediliblər

İki Müqəddəs Ocağın Xadimi, Səudiyyə Ərəbistanı Kralı Salman bin Əbdüləziz Al Səud və vəliəhd, Nazirlər Şurasının sədri Məhəmməd bin Salman əl-Səud 2026-cı ildə Bakıda keçiriləcək 13-cü Ümumdünya Şəhərsalma Forumuna (WUF13


azerbaycan xeberleri yeni xeberler son xeberler son xeberler bugun xeberler az axsam az xeberler sonxəbərlər